Skip to content Skip to footer
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

"Decision Making by Evaluating Departments of Universities"

Το  DMEDU υλοποιήθηκε και υποστηρίζεται από μία ομάδα εξειδικευμένων προγραμματιστών με την επιστημονική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού και Συμβούλου Σπουδών & Σταδιοδρομίας Δημήτρη Μαρτίκα, εμπνευστή και δημιουργού της συγκεκριμένης μεθοδολογίας λήψης αποφάσεων στην επιλογή σπουδών.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Δημήτρης Μαρτίκας

Ο Δημήτρης Μαρτίκας, με τεχνολογικές και οικονομικές σπουδές, ασχολείται με την επαγγελματική συμβουλευτική τα τελευταία δέκα χρόνια και πιο εξειδικευμένα με το πεδίο που αφορά στην έρευνα της λήψης αποφάσεων στον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό (ΣΕΠ).

Κατά τη διάρκεια της τετραετούς θητείας του ως Υπεύθυνος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π.) Χανίων, πραγματοποίησε πλήθος ατομικών συμβουλευτικών σε μαθητές και ημερίδων ενημέρωσης σε σχολεία καθώς και δεκάδες εισηγήσεις σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών.

Επίσης, διοργάνωσε και συμμετείχε σε ενημερωτικές εκδηλώσεις και επιτυχημένες καινοτόμες δράσεις σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού. 

Παράλληλα παρακολούθησε και συμμετείχε σε συνέδρια, σεμινάρια και πολύμηνες επιμορφώσεις ειδίκευσης για συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού από πιστοποιημένους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Η εμπειρία που απέκτησε από τις ατομικές συμβουλευτικές μαθητών, η αλληλεπίδραση με άλλους συμβούλους σταδιοδρομίας και η προσωπική του έρευνα και εκπαίδευση σε ψυχομετρικά εργαλεία επαγγελματικού προσανατολισμού αποτέλεσαν κύριες πηγές των διαπιστώσεων και των προβληματισμών του στο χώρο του επαγγελματικού προσανατολισμού.

 Η κύρια διαπίστωση αφορά στην έλλειψη μεθοδολογιών και εξειδικευμένων εργαλείων για την υποστήριξη των μαθητών στη λήψη εκπαιδευτικών αποφάσεων και πιο συγκεκριμένα στην επιλογή σπουδών. Η πλειοψηφία των εργαλείων που χρησιμοποιούνται σε αυτόν τον κλάδο του ΣΕΠ, περιορίζονται στη σκιαγράφηση, μέσω ερωτηματολογίων, του προφίλ του υποψηφίου όσον αφορά την ικανότητα και τον τρόπο που λαμβάνει αποφάσεις. Η έλλειψη αυτή οδηγεί σε πολλές περιπτώσεις τους μαθητές στη λήψη διαισθητικών ή εξαρτημένων αποφάσεων και όχι ορθολογικών, όπως απαιτεί η διαδικασία μιας τόσο σημαντικής για το μέλλον τους απόφασης.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις αποτέλεσαν την αιτία των προβληματισμών του και την αφετηρία της ενασχόλησης του με το συγκεκριμένο θέμα. Οι ερευνητικές του αναζητήσεις τον οδήγησαν στη  διεπιστημονική αντιμετώπιση της λήψης αποφάσεων επιλογής σπουδών και στην εύρεση λύσεων στο επιστημονικό κλάδο της επιχειρησιακής έρευνας. Στη διάρκεια των μεταπτυχιακών του σπουδών στην Οργάνωση και Διοίκηση της Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης εκπόνησε τη μεταπτυχιακή του διατριβή στο Εργαστήριο Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Συστημάτων Υποστήριξης Αποφάσεων με την επιστημονική καθοδήγηση καταξιωμένων στο χώρο της επιχειρησιακής έρευνας Καθηγητών.

2_thinks like you

Θέμα της μεταπτυχιακής του έρευνας αποτέλεσε η ανάπτυξη μεθοδολογίας υποστήριξης των υποψηφίων στη λήψη αποφάσεων  επιλογής σπουδών χρησιμοποιώντας μοντέλα ανάλυσης πολυκριτήριων αποφάσεων από τον κλάδο της επιχειρησιακής έρευνας.

Τα επόμενα τέσσερα χρόνια επικεντρώθηκε στην υλοποίηση και ανάπτυξη της μεθοδολογίας σε πρακτικό επίπεδό με τη δημιουργία ενός καινοτόμου Συστήματος Υποστήριξης Αποφάσεων (Σ.Υ.Α.) στην Ελλάδα αλλά και στο διεθνή χώρο για την επιλογής σπουδών. Στο χρονικό αυτό διάστημα η μεθοδολογία προσαρμόστηκε στις εξελίξεις του εκπαιδευτικού συστήματος και το Σ.Υ.Α. βελτιώθηκε με τις κατάλληλες παρεμβάσεις ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή ωφελιμότητα για τον χρήστη.

Η πολυετής αυτή προσπάθεια του Δημήτρη Μαρτίκα και της ομάδας των έμπειρων προγραμματιστών, με τους οποίους συνεργάζεται για τη συνεχή αναβάθμιση και ενημέρωση του λογισμικού Σ.Υ.Α., είχε σαν αποτέλεσμα τη διάθεση από τον Ιούνιο του 2022 του πρώτου Συστήματος Υποστήριξης Αποφάσεων επιλογής σπουδών στην Ελλάδα με το όνομα “Decision Making by Evaluating Departments of Universities”
0
0
Go To Top